1. Opći uvjeti poslovanja
Ovi uvjeti poslovanja i prigovora reguliraju prava i obveze ugovornih strana koje proizlaze iz ugovora o kupnji sklopljenog između prodavatelja, a to je Anna Michaličková, sa sjedištem na adresi Poštová 29, 941 06 Komjatice, Slovačka republika, matični broj 43591388 (u daljnjem tekstu: “prodavač”) i kupca putem prodavačeve internetske trgovine.
Kontakt podaci prodavatelja (također adresa za povrat / reklamaciju robe):
Anna Michaličková
matični broj (ID): 43 591 388
porezni broj: 1078300575
sa sjedištem: Poštová 29, 941 06 Komjatice, Slovačka republika
Okružni ured Nové Zámky
Broj trgovačkog registra: 440-26194
bodreek.hr@gmail.com ili info@bodreek.com.hr
www.bodreek.com.hr
(u daljnjem tekstu “prodavač”)
Veza s bankom:
mBank SA,
IBAN: SK2883605207004206934675
BIC / SWIFT: BREXSKBXXXX
1.1. Ovi uvjeti poslovanja i prigovora, izmijenjeni i dopunjeni na dan sklapanja kupoprodajnog ugovora, sastavni su dio kupoprodajnog ugovora.
2. Način zaključivanja kupoprodajnog ugovora
2.1. Prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora kupac šalje prodavaču u obliku ispunjenog i poslanog obrasca na web mjestu prodavatelja, koji je poslao prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora čiji je predmet prijenos vlasništva (u daljnjem tekstu “narudžba”).
2.2. Nakon slanja narudžbe, kupac će na svoju e-mail adresu dobiti automatski izvršenu obavijest o primitku narudžbe u elektroničkom sustavu prodavatelja (u daljnjem tekstu “potvrda o primitku narudžbe”). Ako je potrebno, svi ostali podaci u vezi s njegovom narudžbom mogu se poslati na e-adresu kupca. Kako bi se izbjegle pogreške, prodavatelj provjerava valjanost i opseg narudžbe, način plaćanja i prijevoza telefonom ili drugim odgovarajućim sredstvima, a također potvrđuje vrijeme isporuke i cijenu.
2.3. Potvrda o primitku narudžbe sadrži informaciju da je narudžba isporučena prodavaču, ali to nije prihvaćanje prijedloga za sklapanje ugovora o kupnji.
2.4. Zatim će prodavač poslati na e-mail adresu kupca podatke o tome je li narudžba kupca obrađena. Obrada narudžbe sadrži kontakt podatke kupca, kontakt podatke prodavatelja, podatke o nazivu, specifikaciji i količini robe čija je prodaja predmet kupoprodajnog ugovora, podatke o cijeni robe, predviđenom roku isporuke, podatke o mjestu dostavljanja robe i podatke o cijeni, uvjeti, način i datum prijevoza robe do dogovorenog mjesta isporuke robe za kupca.
2.5. Ugovor o kupnji zaključuje se isporukom obrade narudžbe u elektroničkom obliku kupcu.
2.6. Prije slanja narudžbe, prodavatelj je kupca na jasan, nedvosmislen, razumljiv i nezamjenjiv način obavijestio o predugovornim informacijama koje se odnose na prigovor, plaćanje, poslovanje, prijevoz i druge uvjete:
a) o glavnim karakteristikama i svojstvima robe ili usluge na odgovarajućoj podstranici e-trgovine prodavatelja ili na odgovarajućoj stranici kataloga e-trgovine,
b) obaviješten o trgovačkom nazivu i sjedištu prodavatelja na odgovarajućoj podstranici prodavateljeve e-trgovine i u čl. 1. ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na odgovarajućoj podstranici e-trgovine prodavatelja,
c) o podacima prodavatelja koji su važni za kontakt kupca s prodavateljem, posebno adresa njegove e-pošte na odgovarajućoj podstranici prodavateljeve e-trgovine i čl. 1. ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na odgovarajućoj podstranici e-trgovine prodavatelja,
d) adresa prodavatelja na kojoj kupac može podnijeti prigovor na robu ili uslugu, podnijeti prigovor ili drugu žalbu u čl. 1. ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
(e) ukupnu cijenu robe ili usluga, uključujući porez na dodanu vrijednost i sve ostale poreze ili s obzirom na prirodu robe ili usluge, cijena se ne može unaprijed razumno odrediti, način na koji se izračunava, kao ni troškovi prijevoza, dostave, poštarine i ostali troškovi i naknade, ili ako se ti troškovi i naknade ne mogu utvrditi unaprijed zbog činjenice da će ih kupac biti dužan platiti, obavijestio je prodavatelja na odgovarajućoj stranici kataloga e-trgovine,
f) obavijestiti kupca o uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke, roku u kojem se prodavatelj obvezuje isporučiti robu ili pružiti uslugu, informacije o postupcima za prijavu i postupanje s prigovorima, pritužbama i prijedlozima u odgovarajućim člancima ovih uvjeta koji se nalaze na podstranica e-trgovine prodavatelja “Uvjeti i odredbe”,
g) informacije o pravu kupca na odustajanje od ugovora o kupnji, o uvjetima, roku i postupku za ostvarivanje prava na odustajanje od ugovora iz čl. 9 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
h) obaviješten o pružanju obrasca za odustajanje od kupoprodajnog ugovora u čl. 9 i u dodatku ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na odgovarajućoj podstranici prodavateljeve e-trgovine; prodavatelj je također priložio obrazac za odustajanje od kupoprodajnog ugovora u prilogu ovih uvjeta i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti i odredbe”,
i) podatak da će, ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, snositi troškove povezane s povratom robe prodavatelju prema § 10 st. 3. Zakona br. 102/2014 Z.z. O zaštiti potrošača u prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prostorija prodavatelja i o izmjeni određenih zakona (u daljnjem tekstu “Zakon o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu”), te ako podnese ostavku iz kupoprodajnog ugovora također troškovi povrata robe koja se zbog svoje prirode ne može vratiti poštom obaviještena u čl. 10 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
j) o obvezi kupca da prodatelju plati cijenu za izvedbu koja je stvarno pružena u skladu s § 10 st. 5. Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu, ako kupac odustane od ugovora o pružanju usluge nakon što je prodavaču dao izričitu suglasnost prema § 4 st. 6. Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu izviješteno u čl. 10 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na odgovarajućoj podstranici prodavateljeve e-trgovine,
k) o okolnostima u kojima kupac gubi pravo odustati od ugovora iz čl. 9 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
l) o uputama o odgovornosti prodavatelja za pogreške u robi ili uslugama u skladu sa ust. § 622 a 623 Građanskog zakonika iz čl. 8 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
m) postojanje i detalji jamstva koje daje proizvođač ili prodavatelj u skladu sa strožim načelima od onih utvrđenih u ust. § 502 Građanskog zakonika, ako ih pruža proizvođač ili prodavatelj, kao i informacije o postojanju i uvjetima pružanja pomoći i usluga koje se pružaju kupcu nakon prodaje robe ili usluga, ako se takva pomoć pruža na odgovarajućoj stranici kataloga e-trgovine prodavatelja i čl. 9 ovih uvjeta poslovanja i prigovora koji se nalaze na podstranici prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti poslovanja”,
n) postojanje relevantnih kodeksa ponašanja koje se prodavač obvezao poštivati i način na koji se kupac može s njima upoznati ili dobiti njihove izraze na odgovarajućoj kataloškoj stranici prodavateljeve e-trgovine,
o) kupčeva obveza plaćanja predujma ili pružanja drugog financijskog osiguranja na zahtjev prodavatelja i uvjeti koji se primjenjuju na njegovo pružanje, ako ugovor o kupnji podrazumijeva takvu obvezu za kupca na odgovarajućoj stranici prodavatelja u katalogu e-trgovine i ovim uvjetima i odredbama, koji nalaze se na podstranici e-trgovine prodavatelja “Uvjeti i odredbe”,
p) da će se kupoprodajni ugovor pohraniti u elektroničkom obliku kod prodavatelja i biti dostupan kupcu nakon što ga kupac pismeno zatraži na odgovarajućoj stranici prodavatelja u katalogu e-trgovine i pod ovim uvjetima koji se nalaze na podstranici e-trgovine “Poslovni uvjeti” prodavatelja,
2.7. Ako prodavatelj nije ispunio informacijsku obvezu plaćanja dodatnih naknada ili drugih troškova prema točki 2.6. pismo e) ove uvjete poslovanja i reklamacije ili troškove povrata robe u skladu s točkom 2.6. pismo i) od ovih uvjeta poslovanja i reklamacije, kupac nije dužan platiti ove dodatne troškove ili naknade.
3. Prava i obveze prodavatelja
3.1. Prodavatelj je dužan:
a) isporučiti robu na temelju narudžbe potvrđene obradom, kupcu u dogovorenoj količini, kvalitetu i vremenu te je spakirati ili opremiti za transport na način potreban za njezino očuvanje i zaštitu,
b) osigurati da isporučena roba bude u skladu s važećim zakonskim propisima Slovačke Republike,
c) odmah nakon zaključenja kupoprodajnog ugovora, ali najkasnije zajedno s isporukom robe, kupcu dostaviti potvrdu o zaključenju kupoprodajnog ugovora na primjer putem e-pošte. Potvrda mora sadržavati sve podatke navedene u točki 2.6.
d) predati kupcu najkasnije zajedno s robom u pisanom ili elektroničkom obliku sve dokumente potrebne za preuzimanje i upotrebu robe i druge dokumente propisane važećim zakonskim propisima Republike Slovačke.
3.2. Prodavatelj ima pravo na pravilno i pravodobno plaćanje kupoprodajne cijene od kupca za isporučenu robu.
3.3. Ako zbog prodaje zaliha ili nedostupnosti robe prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti robu kupcu u roku dogovorenom kupoprodajnim ugovorom ili utvrđenim ovim uvjetima i odredbama ili po dogovorenoj kupoprodajnoj cijeni, prodavatelj je dužan kupcu ponuditi zamjensku izvedbu ili odustati od kupoprodajnog ugovora (otkazati narudžbu). Kupac može odustati od kupoprodajnog ugovora ili otkazati narudžbu slanjem e-pošte. U slučaju da je kupac već platio kupoprodajnu cijenu ili njezin dio, prodavatelj će vratiti već plaćenu kupoprodajnu cijenu ili njezin dio u roku od 14 dana od dana dostave e-maila po odustajanju od kupoprodajnog ugovora ili otkazivanja narudžbe kupcu na račun koji je on odredio, osim ako se stranke drugačije ne dogovore. U slučaju, ako kupac ne prihvati zamjensku izvedbu koju je prodavač ponudio ili odustane od kupoprodajnog ugovora u razumnom roku, prodavatelj ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora i ako je kupac već platio kupoprodajnu cijenu ili njezin dio, prodavatelj je dužan vratiti već plaćenu cijenu ili njezin dio u roku od 14 dana od dana isporuke kupcu odustajanja od kupoprodajnog ugovora.
3.4. Prodavatelj zadržava pravo promijeniti prodajne cijene objavljene u e-trgovini, poništiti ili uvesti bilo koju akciju cijena u bilo kojem trenutku. Izmjene su naknadno obvezujuće za sve narudžbe stvorene od trenutka promjene.
4. Prava i obveze kupca
4.1. Prodavatelj je kupca obavijestio da je dio narudžbe obveza plaćanja cijene.
4.2. Kupac je dužan:
a) preuzeti naručenu i isporučenu robu,
b) platiti prodavaču ugovorenu cijenu kupnje u roku dogovorenog datuma, uključujući troškove isporuke robe,
c) svojim potpisom ili potpisom osobe koju on ovlasti potvrditi u dostavnici primitak robe.
4.3. Kupac ima pravo na dostavu robe u količini, kvalitetu, datumu i mjestu dogovorenom između stranaka.
5. Uvjeti isporuke i plaćanja
5.1. Uobičajena dostupnost robe navedena je za svaki proizvod na web mjestu e-trgovine. Prodavatelj prikazuje podatke o dostupnosti robe u e-trgovini. Međutim, ove se informacije mogu promijeniti i prodavatelj ne jamči trenutnu dostupnost ponuđene robe. U određenim slučajevima mogu se dogoditi dugoročni prekidi u dobavljačima neke robe ili usluge ili njihova isporuka više uopće nije moguća. Stvarna dostupnost robe kupcu će se potvrditi prilikom obrade narudžbe.
5.2. Ako se prodavatelj i kupac u ugovoru o kupnji nisu drukčije dogovorili, prodavatelj je dužan predmet predati kupcu bez odgađanja, najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja kupoprodajnog ugovora. Ako prodavatelj nije ispunio svoju obvezu isporuke predmeta u roku iz prve rečenice, kupac ima pravo odustati od ugovora.
5.3. Prodavač ima pravo pozvati kupca da preuzme robu i prije isteka roka isporuke dogovorenog u kupoprodajnom ugovoru.
5.4. Izlaganje robe na bilo kojoj web stranici e-trgovine kojom upravlja prodavatelj je samo u ilustrativne svrhe. Težinu, dimenzije i ostale podatke o robi koja se nalazi u katalozima, brošurama i drugim dokumentima prodavatelja smještene na web mjestu prodavateljeve e-trgovine daje proizvođač i mogu se razlikovati od stvarnosti.
5.5. Kupac je dužan preuzeti robu na mjestu koje je prodavač ili njegov zastupnik, ovlašten za isporuku robe i kupac dogovoren kupoprodajnim ugovorom ili na neki drugi način u vremenu prije isporuke robe (u daljnjem tekstu “Mjesto”). Kupac je dužan preuzeti robu u vremenskom rasponu koji je prodavač ili njegov zastupnik, ovlašten za isporuku robe i kupac dogovoren kupoprodajnim ugovorom ili na drugi način u vremenu prije isporuke robe (u daljnjem tekstu “Vremenski raspon”).
5.6. Ako prodavatelj isporuči robu kupcu do Mjesta i u vremenskom rasponu, kupac je dužan preuzeti robu osobno ili osigurati da robu preuzme ovlaštena osoba u slučaju odsutnosti za preuzimanje robe i potpisati protokol o plaćanju otkupne cijene i isporuke robe. Treća strana ovlaštena za preuzimanje robe dužna je prodavaču dostaviti kopiju obrađene narudžbe. Roba se smatra isporučenom i preuzetom u trenutku isporuke robe kupcu. Dostava robe kupcu znači isporuku robe do mjesta, preuzimanje od strane kupca ili treće strane koju je kupac ovlastio i potpisivanje protokola o plaćanju kupoprodajne cijene i isporuke robe od strane kupca ili treće strane ovlaštene od strane kupca.
5.7. Ako je potrebno ponoviti isporuku robe zbog odsustva kupca na licu mjesta u vremenskom rasponu ili ako kupac bez prethodnog pismenog odustajanja od kupoprodajnog ugovora u roku od 7 dana po isteku roka, prodavatelj ima pravo na naknadu štete u iznosu stvarnih troškova pokušaja neuspješne dostave robe do mjesta.
5.8. Kupac je dužan provjeriti pošiljku, odnosno robu kao i njezinu ambalažu odmah nakon isporuke u prisutnosti predstavnika prodavatelja (kurira). U slučaju da utvrdi postojanje nedostatka robe, predstavnik prodavatelja dužan je omogućiti kupcu da zabilježi opseg i prirodu nedostatka robe, čiju će točnost potvrditi predstavnik prodavatelja. Na temelju takvog zapisa dostavljenog prodavaču, kupac može odbiti preuzimanje isporučene robe s pogreškom ili potvrditi isporuku robe s pogreškoma a naknadno u skladu s čl. 8 ovih poslovnih uvjeta i prigovora podnijeti zahtjev za prigovor kod prodavatelja ili određene osobe. U slučaju da kupac greškom odbije preuzeti isporučenu robu, sve namjenski nastale troškove vraćanja robe prodavatelju snosi prodavatelj.
5.9. Kupac ima pravo u slučaju da prodavac ne isporuči robu u roku navedenom u točki 5.2. ovih uvjeta odustati od kupoprodajnog ugovora i prodavatelj je dužan vratiti kupcu već plaćeni dio kupoprodajne cijene u roku od 14 dana od isporuke odustajanja od kupoprodajnog ugovora bezgotovinskim prijenosom na žiro račun kupca kojeg je kupac odredio.
5.10. Prilikom izrade narudžbe kupac može odabrati jedan od sljedećih načina plaćanja:
a) Prijenos na bankovni račun – kupac unaprijed plaća kupoprodajnu cijenu prema kupoprodajnom ugovoru na bankovni račun prodavatelja
5.11. Kupac odabire način plaćanja prilikom sastavljanja narudžbe, jer nisu svi načini plaćanja dostupni za sve načine prijevoza – e-trgovina automatski omogućuje odabir načina plaćanja samo onog koji je moguć u zadanoj konfiguraciji prilikom sastavljanja narudžbe.
5.12. Kupac može promijeniti odabrani način plaćanja samo nakon dogovora s prodavateljem.
5.13. Prilikom sastavljanja narudžbe u e-trgovini kupac bira način isporuke. Dostupni su sljedeći načini isporuke:
a) Kurir – prodavatelj će dostaviti pošiljku kupcu putem kurira do odabranog mjesta isporuke u Hrvatskoj najkasnije pet radna dana nakon otpreme. Roba se dostavlja kurirskom službom tijekom radnih dana. Kurirski prijevoz obavlja se preko vanjske tvrtke. – Kuriér – predávajúci doručí zásielku kupujúcemu prostredníctvom kuriéra na zvolené miesto dodania na Slovensku najneskôr do dvoch pracovných dní po expedícii.
b) Dostava od strane prodavatelja – samo uz međusobni dogovor prodavatelja i kupca.
5.14. Cijena dostave narudžbe do mjesta koje je kupac odredio za pojedine načine prijevoza ovisi o odabranom načinu prijevoza, načinu plaćanja pošiljke, vrsti robe, težini, dimenzijama i cijeni pošiljke. Trenutna poštarina izračunava se putem interneta prilikom narudžbe, ovisno o gore navedenim parametrima. Cjenik prijevoza naveden je na podstranici prodavateljeve e-trgovine – “Prijevoz”.
6. Nabavna cijena
6.1. Nabavna cijena robe prikazane na bilo kojoj web stranici e-trgovine kojom upravlja prodavač uključuje porez na dodanu vrijednost u iznosu utvrđenom važećim zakonodavstvom Slovačke Republike i ne uključuje cijenu za prijevoz robe ili druge neobavezne usluge.
6.2. Nabavna cijena robe ugovorene u kupoprodajnom ugovoru između prodavatelja i kupca navedena je u obrađenom nalogu (u daljnjem tekstu “nabavna cijena”).
6.3. Prodavatelj zadržava pravo u bilo kojem trenutku prilagoditi cijenu robe navedene na bilo kojoj web stranici e-trgovine kojom upravlja prodavatelj. Promjena cijene robe ne odnosi se na ugovore o kupnji sklopljene prije promjene cijene, bez obzira što roba još nije isporučena.
6.4. Kupac je dužan prodavatelju platiti kupoprodajnu cijenu, uključujući troškove isporuke robe.
6.5. Kupac je dužan prodavatelju platiti kupoprodajnu cijenu za ugovorenu robu u roku prema kupoprodajnom ugovoru, ali najkasnije prilikom preuzimanja robe.
6.6. U slučaju da Kupac ne plati Prodavatelju punu kupovnu cijenu do trenutka isporuke robe do Mjesta, Prodavatelj ima pravo odbiti isporuku robe Kupcu.
6.7. Troškovi povezani s isporukom robe nisu uključeni u nabavnu cijenu i prodavatelj nije dužan pružiti te usluge kupcu.
6.8. Svi popusti vrijede samo do rasprodaje zaliha, ako za određeni proizvod nije drugačije navedeno.
7. Stjecanje vlasništva i prijenos rizika od oštećenja robe
7.1. Kupac stječe vlasništvo nad robom od potpune uplate pune nabavne cijene za robu.
7.2. Rizik oštećenja robe prelazi na kupca u trenutku kada kupac ili treća strana koju je kupac ovlastio preuzme robu od prodavatelja ili njegovog zastupnika ovlaštenog za isporuku robe.
8. Postupak prigovora (odgovornost za pogreške, jamstvo, prigovori)
8.1. U slučaju nedostatka robe koji se može otkloniti, kupac ima pravo na besplatni, pravovremeni i pravilan popravak. Prodavatelj je dužan otkloniti pogrešku bez nepotrebnog odgađanja. Ako navodna pogreška nije dokazana ili ako se dokaže da nije greška u jamstvu, prigovor će biti odbijen.
8.2. Umjesto uklanjanja pogreške, kupac može zatražiti zamjenu robe ili, ako se pogreška odnosi samo na dio robe, zamjenu dijela, ako prodavač ne stvara nesrazmjerne troškove zbog cijene robe ili ozbiljnosti pogreške.
8.3. Umjesto uklanjanja pogreške, prodavatelj uvijek može zamijeniti neispravnu robu besprijekornom, ako to kupcu ne uzrokuje ozbiljne poteškoće.
8.4. U slučaju nedostatka robe koji se ne može otkloniti i koji sprječava da se roba pravilno koristi kao stvar bez greške, kupac ima pravo zamijeniti robu ili ima pravo odustati od ugovora o kupnji. Ista prava pripadaju kupcu u slučaju otklonjivih pogrešaka, ali ako kupac nije u mogućnosti pravilno koristiti robu zbog ponavljanja pogreške nakon popravka ili zbog većeg broja pogrešaka.
8.5. U slučaju ostalih nepopravljivih pogrešaka, kupac ima pravo na razumni popust na cijenu robe.
8.6. Prodavač je kupca uputio u njegova prava koja proizlaze iz ust. § 622 Građanskog zakonika (točke 8.1. do 8.3. ovih poslovnih i žalbenih uvjeta) i prava koja proizlaze iz odredbi čl. § 623 Građanskog zakonika (točke 8.4. do 8.5. od ovih uvjeta poslovanja i prigovora) postavljanjem ovih uvjeta poslovanja i prigovora na odgovarajuću podstranicu prodavateljeve e-trgovine, a kupac ih je imao priliku pročitati na vrijeme prije slanja narudžbe.
8.7. Prodavač je odgovoran za pogreške u robi u skladu s važećim propisima Republike Slovačke, a kupac je dužan podnijeti žalbu prodavaču.
8.8. Rješavanje prigovora regulirano je važećim postupkom prigovora prodavatelja, tj. čl. 8 ovih uvjeta poslovanja i prigovora. Kupac je bio uredno upoznat s postupkom reklamacije i obaviješten o uvjetima i načinu potraživanja robe, uključujući informacije o tome gdje se zahtjev može podnijeti u skladu s ust. § 18. st. 1. zakona br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača i izmjenama i dopunama zakona Slovačkog nacionalnog vijeća br. 372/1990 Zb. o prekršajima s izmjenama i dopunama (u daljnjem tekstu “Zakon”) u razdoblju prije sklapanja kupoprodajnog ugovora stavljanjem ovih uvjeta na podstranicu prodavateljeve e-trgovine “Uvjeti i odredbe”, a kupac ih je imao priliku pročitati prije slanja narudžbe.
8.9. Postupak prigovora odnosi se na robu koju kupac kupi od prodavatelja u obliku e-trgovine na web mjestu prodavatelja e-trgovine.
8.10. Kupac ima pravo od prodavatelja zahtijevati odgovornost za grešku robe koji se odnosi samo na robu koja pokazuje nedostatke za koje je odgovoran proizvođač, dobavljač ili prodavatelj, pokriven je jamstvom i kupljen je od prodavatelja.
8.11. Ako roba pokazuje pogreške, kupac ima pravo podnijeti žalbu u skladu s ust. § 18. st. 2. Zakona, isporukom robe prodavaču i isporukom prodavatelju izjavu o volji kupca da ostvari svoje pravo iz točaka 8.1. do 8.5. ovih uvjeta poslovanja i prigovora (u daljnjem tekstu “Obavijest o prigovoru“), npr. u obliku ispunjenog obrasca za prigovor koji se nalazi na odgovarajućoj podstranici prodavateljeve e-trgovine. Prodavač preporučuje osiguranje robe prilikom slanja radi reklamacije. Prodavatelj ne prihvaća narudžbe poslane natrag pouzećem. Kupac je dužan istinito navesti sve tražene podatke u Obavijesti o prigovoru, posebno precizno naznačiti vrstu i opseg pogreške robe; kupac će također navesti koja od njegovih prava koja proizlaze iz ust. § 622 a 633 Građanskog zakonika se primjenjuju.
8.12. Postupak prigovora na robu koja se može isporučiti prodavatelju započinje danom kada su kumulativno ispunjeni svi sljedeći uvjeti:
a) dostava Obavijesti o prigovoru Prodavatelju,
b) isporuka potraživane robe od kupca prodavaču ili određenoj osobi,
8.13. Prodavač ili imenovana osoba će kupcu izdati potvrdu o potraživanju robe u prikladnom obliku koji je odabrao prodavač, npr. u obliku e-maila ili u pisanom obliku, u kojem je dužan točno naznačiti utvrđene nedostatke robe i još jednom obavijestiti potrošača o svojim pravima iz točke 8.1. do 8.3. ovi uvjeti poslovanja i prigovora (odredbe § 622 Građanskog zakonika) i prava koja proizlaze iz točke 8.4. do 8.5. ovih poslovnih uvjeta i prigovora (odredbe § 623 Građanskog zakonika). Ako se prigovor podnosi putem daljinske komunikacije, prodavatelj je dužan kupcu odmah dostaviti potvrdu prigovora; ako potvrdu nije moguće dostaviti odmah, mora se dostaviti bez nepotrebnog odgađanja, ali najkasnije zajedno s dokazom žalbe; Potvrda zahtjeva ne mora se dostaviti ako kupac ima priliku dokazati zahtjev na drugi način.
8.14. Kupac ima pravo odlučiti koje od njegovih prava sukladno čl. st. § 622. i st. § 623 Građanskog zakonika primjenjuje i istodobno je dužan prodavatelju odmah dostaviti podatke o svojoj odluci. Na temelju odluke kupca, koja od njegovih prava sukladno čl. st. § 622. i st. § 623 Građanskog zakonika primjenjuje prodavatelj je dužan odrediti način postupanja po pritužbama prema čl. § 2 slovo m) Zakona odmah, u složenijim slučajevima u roku od 3 dana od početka žalbenog postupka, u opravdanim slučajevima, posebno ako je potrebna složena tehnička procjena stanja robe najkasnije u roku od 30 dana od dana žalbenog postupka. Nakon utvrđivanja načina postupanja s prigovorom, prodavač će prigovor odmah riješiti, u opravdanim slučajevima prigovor se može naknadno riješiti. Međutim, rješavanje žalbe ne može potrajati duže od 30 dana od datuma žalbe. Nakon isteka roka za uzaludno rješavanje prigovora, potrošač ima pravo odustati od ugovora ili ima pravo zamijeniti robu novom robom.
8.15. Ako je kupac podnio zahtjev za prigovor u roku od prvih 12 mjeseci od sklapanja kupoprodajnog ugovora, prodavatelj može odbiti zahtjev samo na temelju stručnog mišljenja ili mišljenja koje je izdala ovlaštena, obaviještena ili akreditirana osoba ili mišljenja imenovane osobe (u daljnjem tekstu “stručna ocjena robe”). Bez obzira na rezultat stručne procjene, prodavatelj ne može zahtijevati od kupca da plati troškove stručne procjene robe ili druge troškove povezane s profesionalnom procjenom robe.
8.16. Ako je kupac prigovor na proizvod podnio 12 mjeseci nakon zaključenja kupoprodajnog ugovora, a prodavač ga odbio, osoba koja je obradila prigovor dužna je u dokumentu za rješavanje prigovora navesti kome kupac može poslati robu na stručnu procjenu. Ako kupac pošalje robu na vještačenje naznačenoj osobi navedenoj u dokumentu o postupanju po prigovoru, troškove vještačenja robe, kao i sve ostale povezane namjenski nastale troškove snosi prodavatelj, bez obzira na rezultat vještačenja. Ako kupac profesionalnom procjenom dokaže odgovornost prodavatelja za navodni nedostatak robe, može ponovno podnijeti žalbu; jamstveno razdoblje ne istječe tijekom profesionalne procjene robe. Prodavatelj je dužan vratiti kupcu u roku od 14 dana od dana ponovno podnesene reklamacije sve troškove koji su nastali zbog stručne procjene robe, kao i svi povezani ekspeditivni troškovi koji su nastali. Ponovno podneseni zahtjevi ne mogu se odbiti.
8.17. Kupac nema pravo ostvariti pravo odgovornosti za pogreške o kojima ga je prodavač obavijestio u vrijeme sklapanja ugovora ili koje je, uzimajući u obzir okolnosti pod kojima je sklopljen ugovor o kupnji, morao znati.
8.18. Prodavač zadržava pravo zamijeniti neispravnu robu drugom besprijekornom robom s istim ili boljim tehničkim parametrima, ako to ne uzrokuje ozbiljne poteškoće za kupca.
8.19. Prodavač nije odgovoran za pogreške u robi:
(a) u slučaju očigledne pogreške koju je kupac uspio otkriti provjerom pošiljke prilikom isporuke robe i koju nije obavijestio predstavnika prodavatelja (kurira) u skladu s točkom 5.8. ove žalbe i uvjete poslovanja,
b) ako kupac nije iskoristio svoje pravo u vezi s prodavateljevom odgovornošću za nedostatak robe do kraja jamstvenog razdoblja robe,
c) ako je nedostatak robe mehanička oštećenja robe koju je prouzročio kupac,
d) ako je pogreška robe prouzročena uporabom robe u uvjetima koji po svom intenzitetu, vlažnosti, kemijskim i mehaničkim utjecajima ne odgovaraju prirodnom okolišu robe,
e) ako je pogreška robe nastala nepravilnim rukovanjem ili zanemarivanjem njege robe,
f) ako je nedostatak robe nastao oštećenjem robe pretjeranim utovarom ili uporabom kršeći uvjete navedene u dokumentaciji ili opća načela normalne uporabe robe,
g) ako je do pogreške robe došlo zbog oštećenja robe neizbježnim i / ili nepredvidivim događajima,
h) ako je pogreška robe nastala oštećenjem robe slučajnim uništenjem i slučajnim propadanjem,
i) ako je pogreška robe nastala zbog neprofesionalne intervencije, oštećenja vodom, vatrom, statičkim ili atmosferskim elektricitetom ili drugom višom silom,
8.20. Prodavatelj je dužan riješiti prigovor i prekinuti postupak prigovora na jedan od sljedećih načina:
a) predajom popravljene robe,
b) zamjena robe,
c) povrat kupoprodajne cijene robe,
d) plaćanje razumnog popusta na cijenu robe,
e) pismeni poziv za preuzimanje izvedbe koju je odredio prodavatelj,
f) obrazloženim odbijanjem zahtjeva za robom.
8.21. Prodavatelj je dužan izdati kupcu pisani dokument o načinu utvrđivanja postupanja po prigovoru i postupanju po prigovoru najkasnije u roku od 30 dana od dana prigovora osobno, putem davatelja poštanskih ili kurirskih ili dostavnih usluga. Prodavatelj će kupca obavijestiti o rezultatu rješavanja reklamacije odmah po završetku žalbenog postupka telefonom ili e-mailom, a istovremeno će mu biti zajedno s robom, odn. e-poštom dostavljen dokaz o postupanju s prigovorom.
8.22. Jamstveno razdoblje je 24 mjeseca od datuma isporuke robe, osim ako nije određeno drugačije jamstveno razdoblje za posebne slučajeve (rok valjanosti itd.).
8.23. Jamstveni rok produžuje se za vrijeme tijekom kojeg kupac nije mogao koristiti robu zbog jamstvenog popravka robe.
8.24. U slučaju zamjene robe za novu, kupac će dobiti dokument u kojem se navode podaci o razmjeni robe, a sve ostale prigovore primjenjuju se na temelju kupoprodajnog ugovora i ovog prigovora. U slučaju zamjene robe za novu robu, jamstveni rok ponovno počinje teći od primitka nove robe, ali samo za novu robu.
8.25. Što se tiče otklonjive pogreške, prigovor će se riješiti ovisno o odluci kupca prema točki 8.15. ove žalbe i uvjeti poslovanja kako slijedi:
(a) prodavatelj osigurava otklanjanje pogreške ili
(b) prodavač zamjenjuje neispravnu robu.
8.26. Što se tiče otklonjive pogreške, kupac neće odrediti odmah prema točki 8.15. ovih žalbi i uvjeta poslovanja, kako treba postupati s žalbom, prodavač će riješiti žalbu uklanjanjem pogreške.
8.27. U slučaju nedostatka koji se ne može otkloniti, ili jednim ili više ponavljajućih otklonjivih nedostataka ili nizom različitih otklonjivih nedostataka koji sprječavaju pravilnu upotrebu robe bez pogreške, prodavatelj će, nakon odluke kupca prema stavku 8.15., ovih prigovora i uvjeta poslovanja, prigovor riješiti na sljedeći način:
a) zamjenom robe za drugu funkcionalnu robu istih ili boljih tehničkih parametara,
b) u slučaju da prodavatelj ne može zamijeniti robu za drugu, prigovor će riješiti povratom kupoprodajne cijene za robu.
8.28. U slučaju kvara koji se ne može ispraviti, ili zbog jedne ili više ponavljajućih ispravljivih pogrešaka ili zbog niza različitih ispravljivih pogrešaka koje sprječavaju pravilnu upotrebu robe bez pogreške, a kupac ne utvrđuje odmah u skladu s točkom 8.15. ovih žalbi i uvjeta poslovanja, kako treba postupati s reklamacijom, prodavatelj će riješiti žalbu zamjenom robe za drugu funkcionalnu robu istih ili boljih tehničkih parametara.
8.29. Rješavanje prigovora odnosi se samo na pogreške navedene u Obavijesti o prigovoru i u potvrdi o primjeni prigovora robe prema točki 8.14. ove žalbe i uvjete poslovanja.
8.30. U svrhu prigovora, pojava jedne otklonjive pogreške više od dva puta smatra se ponovljenom, otklonjivom pogreškom.
8.31. U svrhu prigovora, pojava više od tri različite otklonjive pogreške u isto vrijeme smatra se većim brojem različitih otklonjivih pogrešaka.
8.32. Pravo kupca da podnese zahtjev za neispravnu robu je nakon što je iskoristio svoje pravo i zatražio od prodavatelja da otkloni nedostatak na robi u skladu s točkom 8.1. ovih prigovora i uvjeta poslovanja, bez obzira na rezultat prigovora, više nema pravo podnositi prigovor uzastopno zbog iste jedinstvene pogreške (ne greške iste vrste).
8.33. Odredbama čl. 8. ove žalbe i uvjeti poslovanja ne odnose se izričito na subjekte koji ne udovoljavaju definiciji potrošača iz čl. § 2 slovo a) Zakona.
8.34. Prodavatelj ima pravo odbiti robu za postupak reklamacije ako su predmetna roba ili njezini dijelovi pretjerano prljavi ili ne udovoljavaju osnovnim zahtjevima za higijenski sigurno rješavanje reklamacije.
ISKLJUČENJA JAMSTVA
8.35. Jamstvo se ne odnosi na robu ili dijelove s navedenim datumom trajanja ili trajnosti, ako je to postignuto.
8.36. Jamstvo također ne pokriva pogreške koje su se dogodile:
– mehaničkim oštećenjem robe
– zanemarivanjem propisane njege robe ili uporabe suprotno općim načelima
– korištenje robe u uvjetima koji ne odgovaraju uslovima robe: temperatura, vlažnost, kemijski i mehanički učinci okoliša, prašina
– prekomjerno opterećenje, preopterećenje, pretjerana upotreba
– vatra, munja, atmosferski ili statički elektricitet, voda, grijanje, pad, mehanička oštećenja od vanjskih utjecaja, oscilacije napona u el. mreža i drugi neizbježni događaji.
8.37. U slučaju nepreuzimanja reklamirane robe u roku od 60 dana od dana podnošenja prigovora, prodavatelj je prema § 656 Građanskog zakonika ovlašten naplatiti iznos skladišta od 7,50 kuna / dan za robu do 10 kg i 15 kuna / dan za ostalu robu. Nakon 180 dana prodavatelj će nenaplaćenu reklamaciju riješiti bez naknade.
9. Povlačenje iz kupoprodajnog ugovora
9.1 Prodavatelj zadržava pravo otkazati narudžbu ili njezin dio u sljedećim slučajevima:
a) u slučaju da kupac navede netočne podatke za kontakt i narudžbu nije moguće obraditi
b) u slučaju da kupac u prošlosti nije preuzeo robu ili na drugi način kršio uvjete poslovanja i reklamacije prodavatelja
9.2. Ako prodavatelj nije u mogućnosti ispuniti svoje obveze iz kupoprodajnog ugovora zbog prodaje zaliha, nedostupnosti robe ili ako je proizvođač, uvoznik ili dobavljač robe dogovoren kupoprodajnim ugovorom obustavio proizvodnju ili izvršio veće promjene koje su spriječile prodavatelja da ispuni obveze iz razloga više sile ili ako, čak i uz sve napore koji se od njega mogu razumno zahtijevati, nije u mogućnosti isporučiti robu kupcu u roku navedenom u ovim uvjetima i po cijeni navedenoj u narudžbi, prodavatelj je dužan odmah obavijestiti kupca i istovremeno je dužan kupcu ponuditi zamjenski nastup ili mogućnost kupca da odustane od ugovora o kupnji (otkaže narudžbu). U slučaju, ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora iz razloga navedenih u ovoj točki ove žalbe i uvjeta poslovanja, prodavatelj je dužan vratiti kupcu predujam za robu ugovorenu u kupoprodajnom ugovoru u roku od 14 dana od dana obavijesti o odustajanju prijenosom na račun koji je odredio kupac.
9.3. Kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora bez navođenja razloga u skladu s ust. § 7 i dalje Zakona br. 102/2014 Z.z. o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu (u daljnjem tekstu “Zakon o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu”) u roku od 14 dana od primitka robe, odn. od dana zaključenja ugovora o pružanju usluge ili ugovora o pružanju elektroničkog sadržaja koji nije isporučen na materijalnom mediju, ako je prodavatelj ispunio obveze informiranja prema ust. § 3 Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu.
9.4. Unutar tog razdoblja kupac ima pravo raspakirati i testirati robu na način sličan uobičajenoj kupnji u klasičnoj prodavaonici, u mjeri u kojoj je potrebno utvrditi prirodu, svojstva i funkcionalnost robe.
9.5. Razdoblje za odustajanje od ugovora započinje danom kada kupac ili treća strana koju je on odredio, osim prijevoznika, preuzme sve dijelove naručene robe ili ako
a) roba koju je kupac naručio u jednoj narudžbi isporučuje se odvojeno, od dana preuzimanja robe koja je posljednja isporučena,
b) isporučuje robu koja se sastoji od nekoliko dijelova ili komada, od dana preuzimanja posljednjeg dijela ili posljednjeg komada,
(c) prema ugovoru, isporučuje robu više puta tijekom određenog razdoblja, od datuma preuzimanja prve isporučene robe.
9.6. Kupac se može povući iz kupoprodajnog ugovora čiji je predmet kupnja robe i prije početka razdoblja za odustajanje od ugovora.
9.7. Kupac mora odustati od ugovora u pisanom obliku, na način koji ne izaziva sumnju da je došlo do odustajanja, ili u obliku zapisa na drugom trajnom mediju (e-mail) ili pomoću obrasca. Smatra se da je razdoblje za odustajanje od ugovora zadržano ako je obavijest o odustajanju od ugovora prodavaču poslana najkasnije posljednjeg dana razdoblja iz ust. § 7. st. 1 Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu.
9.8. Povlačenje iz kupoprodajnog ugovora prema prethodnoj točki ovih poslovnih uvjeta i uvjeti za prigovor moraju sadržati podatke potrebne u obliku odustajanja od kupoprodajnog ugovora (vidi dodatak), posebno identifikaciju kupca, broj i datum narudžbe, točnu specifikaciju robe, kako prodavatelj treba vratiti izvedbu koja je već primljena, posebno broj računa i / ili poštanska adresa kupca.
9.9. Ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, svaki dodatni ugovor vezan uz kupoprodajni ugovor iz kojeg je kupac odustao također se otkazuje od početka. Od kupca nije moguće zahtijevati bilo kakve troškove ili druge isplate u vezi s otkazivanjem dopunskog ugovora, osim plaćanja troškova i plaćanja navedenih u ust. § 9. st. 3., ust. § 10. st. 3 i 5 Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu i cijenama usluge, ako je predmet ugovora pružanje usluge i ako je došlo do potpunog pružanja usluge.
9.10. Kupac je dužan bez nepotrebnog odgađanja, ali najkasnije u roku od 14 dana od dana odustajanja od kupoprodajnog ugovora, poslati robu na adresu prodavatelja – Anna Michaličková, sjedište Poštová 29, 941 06 Komjatice, Slovačka republika, ID 43591388 , ili je predati prodavaču ili osobi ovlaštenoj od strane prodavatelja da preuzme robu. To se ne odnosi ako je prodavatelj predložio preuzimanje robe osobno ili preko osobe koju on ovlasti. Smatra se da se poštuje razdoblje prema prvoj rečenici ove točke ovih uvjeta poslovanja i prigovora ako je roba predana na prijevoz najkasnije zadnjeg dana razdoblja.
9.11. Kupac je dužan prodavaču isporučiti kompletnu robu, uključujući kompletnu dokumentaciju, neoštećenu i neiskorištenu.
9.12. Preporučuje se osiguranje robe. Prodavatelj ne prihvaća narudžbe poslane natrag pouzećem. Prodavatelj je dužan bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od dana isporuke obavijesti o odustajanju od kupnje, vratiti kupcu sve uplate primljene od njega prema kupoprodajnom ugovoru ili u vezi s njim, uključujući prijevoz, dostavu i poštarinu te ostale troškove i naknade. Prodavatelj nije obvezan vratiti kupcu uplate prema ovoj točki ovih uvjeta prije isporuke robe ili dok kupac ne dokaže povrat robe prodavatelju, osim ako prodavatelj sugerira da robu preuzima osobno ili preko osobe koju on ovlasti.
9.13. Kupac snosi troškove vraćanja robe prodavaču ili osobi koju je prodavač ovlastio za preuzimanje robe. To se ne odnosi ako ih je prodavač pristao snositi sam ili ako nije ispunio obvezu iz § 3 st. 1 slovo i) Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu.
9.14. Kupac je odgovoran samo za smanjenje vrijednosti robe koja je nastala kao rezultat takvog postupanja s robom, što je izvan tretmana potrebnog za utvrđivanje svojstava i funkcionalnosti robe. Potrošač nije odgovoran za smanjenje vrijednosti robe ako prodavatelj nije ispunio obvezu informiranja o pravu potrošača na odustajanje od ugovora prema § 3. st. 1 slovo h) Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu.
9.15. Prodavatelj je dužan vratiti kupcu cijenu kupnje robe na isti način na koji je kupac koristio svoje plaćanje, osim ako se s kupcem ne dogovori o drugom načinu povrata novca bez dodatnog plaćanja kupcu u vezi s tim.
9.16. U slučaju da kupac odustane od ugovora i prodavaču isporuči robu koja je korištena, oštećena ili nepotpuna, kupac se obvezuje platiti prodavaču vrijednost za koju je vrijednost robe smanjena u skladu s ust. § 457 Građanskog zakonika u stvarnom iznosu.
9.17. U skladu sa ust § 7. st. 6 Zakona o zaštiti potrošača u prodaji na daljinu, kupac ne može odustati od ugovora čiji su predmet:
a) prodaja robe izrađene prema potrošačevim posebnim zahtjevima, robe po mjeri ili robe namijenjene posebno jednom potrošaču,
(b) prodaja robe zatvorene u zaštitnu ambalažu koja se ne može vratiti iz zdravstvenih ili higijenskih razloga i čija je zaštitna ambalaža razbijena nakon isporuke,
c) prodaja fonograma, video zapisa, knjiga ili računalnog softvera koji se prodaju u zaštitnoj ambalaži, ako je potrošač ovu ambalažu raspakirao,
(d) opskrbu elektroničkim sadržajem, osim na materijalnom mediju, ako je takva odredba započela uz izričit pristanak potrošača i kada je potrošač izjavio da je uredno obaviješten da izražavanjem pristanka gubi pravo na odustajanje.
(e) prodaja robe koja je u vrijeme nakon zaključenja ugovora i preuzimanja robe od prodavatelja do kupca sastavljena ili korištena na takav način da njegova obnova nije moguća bez povećanog truda i povećanih troškova
9.18. Odredbama čl. 9. ovih uvjeta poslovanja i prigovora ne odnose se izričito na subjekte koji ne udovoljavaju definiciji potrošača utvrđenoj u čl. § 2 slovo a) Zakona.
9.19. Prodavatelj nije odgovoran za gubitak ili zlouporabu digitalnih podataka sadržanih na nosačima podataka koji su dio vraćene robe, niti ih je dužan vratiti kupcu.
* Ako kupac bez prethodnog pravovremenog pismenog odustajanja od kupoprodajnog ugovora ne preuzme robu u roku od 7 dana po isteku roka, ako je roba već otpremljena, prodavatelj ima pravo na naknadu štete u iznosu stvarnih troškova neuspješne isporuke robe do mjesta kupca.
10. Završne odredbe
10.1. Ako je kupoprodajni ugovor zaključen u pisanom obliku, svaka promjena mora biti u pisanom obliku.
10.2. Ugovorne strane dogovorile su se da će se komunikacija između njih odvijati u obliku e-mail poruka.
10.3. Svi pravni odnosi koji nastanu tijekom obrade Osobnih podataka regulirani su zakonom Republike Slovačke, bez obzira na to gdje im je omogućen pristup. Slovački sudovi nadležni su za rješavanje svih sporova koji nastanu u vezi sa zaštitom privatnosti između kupca i prodavateljaperatera.
10.4. Na pravne odnose koji nisu izričito uređeni ovim uvjetima ili posebnim dogovorom primjenjuju se odgovarajuće odredbe slovačkih pravnih propisa.
10.3. Na sve odnose koji nisu regulirani ovim Ugovorom i/ili Općim uvjetima poslovanja primjenjuju se odredbe Građanskog zakonika, Zakona, zakona br. 22/2004 Z.z. o etrgovini i o izmjenama i dopunama Zakona br. 128/2002 Z.z. o državnoj kontroli unutarnjeg tržišta u pitanjima zaštite potrošača i o izmjenama i dopunama određenih zakona u zakonu br. 284/2002 Z.z.
10.5. Ovi uvjeti poslovanja i prigovora stupaju na snagu u trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora.
10.6. Prije slanja narudžbe, od kupca će se zatražiti da potvrdi kvačicom da je pročitao ove uvjete poslovanja i prigovore, pročitao ih, razumio njihov sadržaj i u potpunosti se slaže s njima.
Prilozi: